dnd, d&d dungeons and dragons
 
Olejów na Podolu
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Strona główna ˇ Artykuły ˇ Galeria zdjęć ˇ Forum strony Olejów ˇ Szukaj na stronie Olejów ˇ Multimedia
 
isa, dnd.rpg.info.pl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Nawigacja
Strona główna
  Strona główna
  Mapa serwisu

Olejów na Podolu
  Artykuły wg kategorii
  Wszystkie artykuły
  Galeria zdjęć
  Pokaz slajdów
  Panoramy Olejowa 1
  Panoramy Olejowa 2
  Panoramy inne
  Stare mapy
  Stare pocztówki Olejów
  Stare pocztówki Załoźce
  Stare pocztówki inne
  Stare stemple 1
  Stare stemple 2
  Multimedia
  Słownik gwary kresowej
  Uzupełnienia do słownika
  Praktyczne porady1
  Praktyczne porady2
  Archiwum newsów
  English
  Français

Spisy mieszkańców
  Olejów
  Trościaniec Wielki
  Bzowica
  Białokiernica
  Ratyszcze
  Reniów
  Ze starych ksiąg

Literatura
  Książki papierowe
  Książki z internetu
  Czasopisma z internetu

Szukaj
  Szukaj na stronie Olejów

Forum
  Forum strony Olejów

Linki
  Strony o Kresach
  Inne przydatne miejsca
  Biblioteki cyfrowe
  Varia
  Nowe odkrycia z internetu

Poszukujemy
  Książki

Kontakt
  Kontakt z autorami strony

 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Olejów na Podolu
Aktualnie na stronie:
Artykułów:1280
Zdjęć w galerii:1707

Artykuły z naszej strony
były czytane
3368471 razy!
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
(uaktualnione luty 2013)


Nyszta Anna
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Niźta"
ur. 1834
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
(w księdze chrztów nazwisko panienskie matki zapisane błędnie jako Świądkiewicz)
rodzice chrzestni: Wodecki Krzysztof i Olendrowa Agata
sakramentu chrztu udzielił: ks. Emanuel Swoboda, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
numer domu 55

Nyszta Bartłomiej
TROŚCIANIEC WIELKI

w r. 1832 oryg. "Niszta"
mąż Katarzyny z domu Gerc
ur. ok. 1832
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni: Łaciak Dominik i Parowa Zofia
sakramentu chrztu udzielił: ks. Emanuel Swoboda, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
mieszkał w domu nr 55
w roku 1854 w wieku 21 lat jako kawaler ożenił się z Katarzyną Gerc z domu nr 103

Nyszta Ewa
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Niżta"
ur. 1835
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla (w księdze chrztów imię matki zapisano błędnie jako Józefa)
rodzice chrzestni: Sąsiadek Jan i Olender Tekla
sakramentu chrztu udzielił: ks. Emanuel Swoboda, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
numer domu 55

Nyszta Franciszka, po 1-szym mężu Dzik, po 2-gim Fiec (Dzik Franciszka) (Fiec Franciszka)
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Niszta" / "Nyzta"
1) żona Szymona Dzika
2) żona Tomasza Fieca
ur. 1843
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni: Dajczak Jan i Olender Tekla
sakramentu chrztu udzielił: ks. Franciszek Moechel, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
mieszkała w domu nr 55
w roku 1858 w wieku 16 1/2 lat jako panna wyszła za Szymona Dzika z domu nr 51
w roku 1863 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Jana Dzika - pod numerem domu 55
w roku 1860 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Anny Dzik - pod numerem domu 55
w roku 1872 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia - Wojciecha Dzika - pod numerem domu 55
w roku 1874 wymieniona jako żona zmarłego, pod numerem domu 55
w roku 1883 mieszkała w domu nr 159, w wieku 39 lat jako wdowa po Szymonie Dzik wyszła za wdowca Tomasza Fieca z domu nr 79
w roku 1888 wymieniona jako żona zmarłego, pod numerem domu 159

Nyszta Jan
TROŚCIANIEC WIELKI

w niektórych latach oryg. "Niszta" / "Nista" / "Niżta" / "Nyżta"
mąż Tekli z domu Sąsiadek (w r. 1835 imię żony zapisano błednie jako Józefa)
ur. ok. 1803
wg księgi ślubów: rodzice: Nyszta Szczepan i Tekla
(w r. 1834 jego imię zapisano jako Iwan a nazwisko panieńskie jego żony błędnie jako Świądkiewicz)
w roku 1828 w wieku 25 lat jako kawaler ożenił się z Teklą Sąsiadek, oboje wymienieni pod tym samym numerem domu 37
w roku 1832 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Bartłomieja Nyszty - pod numerem domu 55
w roku 1835 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia - Ewy Nyszta. pod numerem domu 55
w roku 1838 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Wojciecha Nyszty - pod numerem domu 55
w roku 1840 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Marii Nyszta - pod numerem domu 55
w roku 1842 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Szczepana Nyszty - pod numerem domu 55
w roku 1843 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Franciszki Nyszta - pod numerem domu 55
w roku 1846 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Marii Nyszta - pod numerem domu 55
w roku 1849 wymieniony jako ojciec ochrzczonych niemowląt - bliźniąt Wawrzyńca i Tekli Nyszta - pod numerem domu 55
w roku 1850 jako ojciec udzielił zgody na ślub małoletniej córki Katarzyny z Marcinem Sikorą
w roku 1858 jako ojciec udzielił zgody na ślub małoletniej córki Franciszki z Szymonem Dzikiem

Nyszta Katarzyna, po mężu Sikora (Sikora Katarzyna)
TROŚCIANIEC WIELKI

w niektórych latach oryg. "Niszta"
żona Marcina
ur. ok. 1830/1831, zm. 1854 w wieku 24 lat
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
w roku 1850 mieszkała w domu nr 55, w wieku 19 lat jako panna wyszła za Marcina Sikorę z domu nr 3
w roku 1853 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Marii Sikory - pod numerem domu 3
w roku 1854 zmarła, zapisana przyczyna zgonu: suchoty, numer domu 3

Nyszta Maria (I)
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Nyżta"
ur. i zm. 1840, żyła 7 dni
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni: Dajczak Jan i Olender Tekla
sakramentu chrztu udzielił: ks. Aleksander Iskrzyński, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
zapisana przyczyna zgonu: słabość
numer domu 55

Nyszta Maria (Marianna) (II), po mężu Olender (Olender Maria) (Olender Marianna)
TROŚCIANIEC WIELKI

w niektórych latach oryg. "Niszta" / "Niżta"
żona Józefa
ur. 1846, zm. 1891 w wieku 46 lat
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni: Olender Adam i Dajczak Maria
sakramentu chrztu udzielił: ks. Aleksander Iskrzyński, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
mieszkała w domu nr 55
w roku 1861 w wieku 16 lat jako panna wyszła za Józefa Olendra z domu nr 99
w roku 1862 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Jana Olendra - pod numerem domu 55
w roku 1864 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Mikołaja Olendra - pod numerem domu 55
w roku 1876 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia - Macieja Olendra - pod numerem domu 55
w roku 1878 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia - Kazimierza Olendra - pod numerem domu 55
w tym samym roku 1878 wymieniona jako żona zmarłego, pod numerem domu 55
w roku 1891 zmarła, zapisana przyczyna zgonu: zapalenie płuc, numer domu 55

Nyszta Szczepan
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Niżta"
ur. i zm. 1842, żył 9 dni
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni: Dajczak Jan i Olender Tekla
sakramentu chrztu udzielił: ks. Aleksander Iskrzyński, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
zapisana przyczyna zgonu: czerwonka / biegunka
numer domu 55

Nyszta Tekla
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Niszta"
ur. i zm. 1849 w wieku 3 miesiące
jedno z bliźniąt - z bratem Wawrzyńcem
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni bliźniąt: Dajczak Jan i Olender Tekla
sakramentu chrztu udzielił: ks. Jan Żurawski, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
przyczyna zgonu nieczytelna
numer domu 55

Nyszta Wawrzyniec
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Niszta"
ur. i zm. 1849, żył 6 dni
jedno z bliźniąt - z siostrą Teklą
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni bliźniąt: Dajczak Jan i Olender Tekla
sakramentu chrztu udzielił: ks. Jan Żurawski, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
zapisana przyczyna zgonu: słabość
numer domu 55

Nyszta Wojciech
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Nista" / "Niszta"
ur. 1838, zm. 1861 w wieku 24 lat
rodzice: Nyszta Jan i Sąsiadek Tekla
rodzice chrzestni: Olender Adam i Dajczak Maria
sakramentu chrztu udzielił: ks. Emanuel Swoboda, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
zapisana przyczyna zgonu: wyniszczenie gruźlicze
numer domu 55
mieszkała w domu nr 55




Niniejsze wypisy pochodzą ze starych ksiąg kościelnych, których skany znajdują się w zbiorach projektu "Olejów na Podolu".

Księgi rzymskokatolickie:
- dane z lat 1816-1847 i 1850-1865 - chrzty, śluby i zgony, oraz 1865-1896 - tylko księga ślubów - dla wiosek z parafii rzymskokatolickiej Olejów
- dane z lat 1816-1899 (bez niektórych roczników) - chrzty, śluby i zgony - dla wiosek Trościaniec Wielki, Reniów, Białogłowy, Neterpińce, Ratyszcze, Czystopady i Hnidawa, z parafii rzymskokatolickiej Załoźce

Księgi grecko-katolickie:
- dane z lat 1835-1865 - chrzty, śluby i zgony - dla wiosek Olejów i Białokiernica

Wszystkie imiona podajemy w wersji polskiej, więc Jan zamiast łacińskiego Joannes, Wojciech zamiast Adalbertus, Katarzyna zamiast Catherina i tak dalej.


 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Komentarze
Brak komentarzy.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d dungeons and dragons
 
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl


Copyright © Kazimierz Dajczak & Remigiusz Paduch; 2007-2018