Nazwisko Nazarewski
Dodane przez Remek dnia Styczeń 21 2013 17:22:02
(uaktualnione styczeń 2013)


Nazarewska Agafia, po mężu Wergilas (Wergilas Agafia)
OLEJÓW

żona Jana
córka Jana Nazarewskiego
w roku 1835 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Andrzeja Wergilas - pod numerem domu 144
w roku 1839 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Ignacego Wergilas - pod numerem domu 144
w roku 1842 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Marty Wergilas - pod numerem domu 144
w roku 1847 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Heleny Wergilas - pod numerem domu 114
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewska Anna, po mężu Romaniszyn (Romaniszyn Anna)
OLEJÓW

żona Teodora
córka Jana Nazarewskiego
w roku 1837 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Matrony Romaniszyn - pod numerem domu 32
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewska Ewa / Eudokia, po mężu Dybasz (Dybasz Eudokia)
OLEJÓW

(różne wersje zapisu jej imienia, w r. 1853 jej nazwisko panieńskie zapisano błędnie jako Nadriczny)
żona Aleksego
rodzice: Nazarewski Jan i Maria
w roku 1837 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Anastazji Dybasz - pod numerem domu 65
w roku 1841 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Józefa Dybasz - pod numerem domu 65
w roku 1848 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Mykiety Dybasz - pod numerem domu 69
w roku 1850 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Pawła Dybasz - pod numerem domu 69
w roku 1853 (błędnie jako Ewa z domu Nadriczny) wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Tekli Dybasz - pod numerem domu 49
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewska Katarzyna
BIAŁOKIERNICA

córka Jana Nazarewskiego
ur. ok. 1830, zm. 1836 w wieku 6 lat
zapisana przyczyna zgonu: z przyczyn naturalnych
numer domu 116
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewska Maria, po mężu Ptasznik (Ptasznik Maria)
OLEJÓW

żona Stanisława (w r. 1847 imię męża zapisano błędnie jako Eustachy)
ur. ok. 1824, zm. 1862 w wieku 38 lat
rodzice: Nazarewski Jan i Maria
w roku 1847 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Anastazji Ptasznik - pod numerem domu 122 (*)
w roku 1856 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Katarzyny Ptasznik - pod numerem domu 122 (*)
w roku 1857 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Eudokii Ptasznik - pod numerem domu 122 (*)
w roku 1860 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia - Kazimierza Ptasznika, pod numerm domu 151
w roku 1862 zmarła, zapisana przyczyna zgonu: z przyczyn naturalnych, numer domu 118 (w księdze zgonów nazwisko panieńskie nie wpisane) (*)
(*) - dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewska Maria, po mężu Radom (Radom Maria)
OLEJÓW
żona Jana
rodzice: Nazarewski Jan i Dynysiuk Maria
w roku 1852 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia - Kazimierza Radoma, pod numerem domu 122
w roku 1855 wymieniona jako żona zmarłego, pod numerem domu 125

Nazarewska(?) Maryna, po mężu Dżura (Dżura Maryna)
OLEJÓW

żona Eliasza
ur. ok. 1819
córka Jana
w roku 1843 w wieku 24 lat jako panna wyszła za Eliasza Dżurę, oboje wymienieni pod tym samym numerem domu 35 w Olejowie
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewski Jan
OLEJÓW

brak informacji o stanie cywilnym
ur. ok. 1769, zm. 1835 w wieku 66 lat
zapisana przyczyna zgonu: z przyczyn naturalnych
numer domu 122
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewski Stefan
OLEJÓW

ur. 1847
rodzice: Nazarewski Szymon i Radom Wiktoria
rodzice chrzestni: Wałyluk Andrzej i Wergilas Agafia, żona Jana
numer domu 73
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewski Szymon
OLEJÓW

mąż Wiktorii z domu Radom
brak informacji o rodzicach
w roku 1847 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Stefana Nazarewskiego - pod numerem domu 73
dane z ksiąg grecko-katolickich

Nazarewski Szymon
OLEJÓW
brak informacji o stanie cywilnym
ur. ok. 1822, zm. 1848 w wieku 26 lat
przyczyna zgonu nieczytelna (nienaturalna śmierć)
numer domu 20
dane z ksiąg grecko-katolickich
(być może osoba j.w.)



Niniejsze wypisy pochodzą ze starych ksiąg kościelnych, których skany znajdują się w zbiorach projektu "Olejów na Podolu".

Księgi rzymskokatolickie:
- dane z lat 1816-1847 i 1850-1865 - chrzty, śluby i zgony, oraz 1865-1896 - tylko księga ślubów - dla wiosek z parafii rzymskokatolickiej Olejów
- dane z lat 1816-1899 (bez niektórych roczników) - chrzty, śluby i zgony - dla wiosek Trościaniec Wielki, Reniów, Białogłowy, Neterpińce, Ratyszcze, Czystopady i Hnidawa, z parafii rzymskokatolickiej Załoźce

Księgi grecko-katolickie:
- dane z lat 1835-1865 - chrzty, śluby i zgony - dla wiosek Olejów i Białokiernica

Wszystkie imiona podajemy w wersji polskiej, więc Jan zamiast łacińskiego Joannes, Wojciech zamiast Adalbertus, Katarzyna zamiast Catherina i tak dalej.

Przy osobach grekokatolików przydało by się także podać greckokatolickie brzmienie imion. Czyli Jan = Iwan, Bazyli = Wasyl. Ale tu nie mieliśmy dobrego słownika, a wielu odpowiedników imion nie znamy. Być może będzie to uzupełnione w przyszłości.